Családi Bölcsődék

Fontos határidő az elektronikus ügyintézésben

Szerző: Nyári Szilvia – Dátum: 2024. 10. 14.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

A bölcsődei ellátást nyújtó szolgáltatók (családi bölcsődék, munkahelyi bölcsődék, napközbeni gyermekfelügyelet) fenntartói elektronikus ügyintézésre kötelezettek akár kormányhivatal előtti, akár a Magyar Államkincstár előtti eljárások során.

Ez azt jelenti, hogy az elektronikus ügyintézés során a különféle felületeken elérhető nyomtatványokat és csatolandó mellékleteket cégkapun keresztül ügyfélkapu segítségével kell elérniük, illetve beküldeniük az i lletékes kormányhivatal, a Magyar Államkincstár vagy más hivatal/hatóság számára. (Műkeng, IDM, e-papír, magyarorszag.hu) Továbbá szintén ügyfélkapus bejelentkezéssel tudnak a fenntartók eleget tenni jelentési kötelezettségüknek az Igénybevevői Nyilvántartásban. ( tevadmin.nrszh.hu/tevadmin )

Ebben eddig semmi újdonság nincsen, azonban a fenntartók döntő többsége nem értesült még róla, – ezért szeretnénk felhívni a figyelmet arra -, hogy a jelenleg használt ügyfélkapu 2025.01.15. nappal megszűnik. ( forrás: mo.hu/szuf_hir )

2025.01.16. nappal kezdődően a fenntartók számára előírt elektronikus ügyintézésre szolgáló felületekre már csak az Ügyfélkapu+ vagy a DÁP alkalmazással lehetséges belépni, vagyis az azonosítást már csak ezen szolgáltatások útján lehetséges elvégezni.

Ezért különösen fontos a fenntartók számára, hogy a határidő előtt regisztráljanak vagy az Ügyfélkapu+, vagy a DÁP alkalmazásra annak érdekében, hogy kötelezettségeiknek törvényes határidőn belül eleget tudjanak tenni január hónap során. A költségvetési támogatásban részesülő fenntartók esetében a 2024 évi elszámolás benyújtási határideje a MÁK felé 2025.01.31. A határidő elmulasztása súlyos következményekkel járhat.

Az Ügyfélkapu+ aktiválásához és a további használatához szükség van egy mobiltelefonra vagy más okoseszközre, melyre valamely authentikátor alkalmazást kell telepíteni, amibe beolvasva az Ügyfélkapu+ által generált QR-kódot 6 számjegyű kódot kapunk. Az Ügyfélkapu+-szal történő belépéshez tehát nem elegendő egy felhasználónév és egy jelszó páros, a belépéshez szükség van a 6 számjegyű kódra is. Az authentikátor felismeri a QR-kódot és 30 másodpercenként új 6 számjegyű kódot generál. Egy ilyen kód 3 percig érvényes.

Távolabbi határidő – és hacsak nem történik halasztás, akkor – 2025.12.31. nappal már az Ügyfélkapu+ sem lesz elérhető. Tehát 2026.01.01. naptól már csak a DÁP alkalmazással lehet az elektronikus ügyintézéshez szükséges felületekre belépni.

Előző posztjaink

Előző posztjaink